Warsztaty w Wielkiej Brytanii

Kwiecień 26, 2017
W dniach 18-23 kwietnia młodzież naszego gimnazjum brała udział w warsztatach językowo-krajoznawczych w Wielkiej Brytanii. Na wyspę dostaliśmy się Eurotunelem łączącym francuskie Calais z brytyjskim Folkestone. Stamtąd od Londynu dzieliło nas już tylko kilka godzin podróży. Zwiedzanie Londynu rozpoczęliśmy od Trafalgar Square, a następnie udaliśmy się na spacer w kierunku opactwa Westminsterskiego. Pod słynnym zegarem, Big Benem, dostaliśmy zadanie, aby zmieścić się w jak najwięcej osób w budce telefonicznej. Udało się! Pobiliśmy rekord! 15 osób znalazło się w środku czerwonej budki.
Następnego dnia zwiedzaliśmy Zamek Windsor – największy zamieszkiwany zamek na świecie. Pomachaliśmy królowej Elżbiecie II z daleka, gdyż tego dnia przypadały jej urodziny i udaliśmy się w drogę do najsłynniejszego miasta uniwersyteckiego – Oxfordu.
W Oxfordzie, oprócz zwiedzania budynków uniwersytetu, zgodnie z tradycją, płynęliśmy łódkami po rzece Tamizie. Pomimo, że złapała nas ulewa, wszystkim się bardzo podobało. Następne dni to znowu pobyt w Londynie: Muzeum Figur Woskowych i pozowanie do zdjęć z One Direction, najsłynniejsza karuzela London Eye oraz zajęcia w szkole językowej Oxford International English School, w której wszyscy otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa w zajęciach.
Na zakończenie można tylko potwierdzić, że w Londynie nie można się nudzić. Jest tu wspaniała historia Anglii, niepowtarzalne atrakcje turystyczne, piękne parki królewskie i wiele okazji do zrobienia zakupów na Oxford Street. Przywieźliśmy ze sobą mnóstwo zdjęć i niezapomnianych wrażeń, których dostarczył nam nasz pan przewodnik Jacek.
Po tych kilku dniach spędzonych w Londynie i Oxfordzie, wiemy że Wielka Brytania to nie tylko Królowa, herbatka mlekiem, Big Ben i Primark.